«Нова пошта» продовжує роботизувати свої термінали з метою пришвидшення процесу сортування посилок та вантажів — наразі роботи вже працюють на 20 терміналах компанії, а до кінця року з’являться ще на 10.
Роботи вже працюють у депо Києва, Харкова, Дніпра, Одеси, Борисполя, Мелітополя, Покровська, Новомосковська, Старобільська, Коростеня, Стрия, Самбіра, Ковеля, Стоянки. У планах компанії – створити повністю роботизований сортувальний центр.
В залежності від ваги посилки компанія використовує різні види роботів. На зонах сортування дрібних відправлень (до 2 кг) використовується робот-train, який складається з двох секцій. Це власна розробка Нової пошти та українського виробника SBR, аналогів якій немає в Україні. Працівник викладає посилку на робота, який відвозить її до сканеру та переміщує у бокс, який відповідає за певний географічний напрямок.
Працюють роботи на спеціальній платформі із монорельсою, яка одночасно служить їх зарядкою. Наразі працюють 272 таких роботи, а їх використання дозволило збільшити продуктивність сортування дрібних посилок у 2 рази, зазначають у компанії.
Для сортування відправлень до 30 кг використовуються роботи-піруети української компанії Deus Robots (жарти про Deus Ex через 3,2,1…). Таку назву вони отримали оскільки можуть обертатися навколо своєї осі. Зі стрічки вивантаження посилка потрапляє на робота. Далі він під’їжджає для сканування посилки і потім викладає її на роликовий конвеєр, з якого відправлення потрапляє безпосередньо в спеціальну сумку для доставки. Завдяки їх спритності, такі роботи можуть працювати на різних ділянках сортування.
Окрім того, Нова пошта продовжує покращувати роботизацію вантажних терміналів. У листопаді у Дніпрі відкрився термінал із повністю роботизованою зоною вантажних відправлень. 50 робовізків, виробництва SBR, переміщують вантажі всередині терміналу із зони вивантаження у зону завантаження. Вони пересуваються по магнітній стрічці та можуть перевозити одночасно на собі до 300 кг і ще 1000 кг тягнути за собою. За добу такі робовізки здатні перевезти до 5 000 вантажів, що підвищує продуктивність терміналу на 30%. Загалом компанія використовує на різних вантажних терміналах вже 180 робовізків.