Оператор мобільного зв’язку Київстар розповів про результати діяльності у 1 кварталі 2021 року. За цей період оператор прискорив будівництво мереж швидкісного інтернету, як результат кількість абонентів 4G збільшилась на 24,3%. Використання мобільного інтернету зросло на 27,5% на одного абонента.
У 1 кв 2021 абоненти Київстар збільшили використання голосового зв’язку та мобільного інтернету. Зокрема, у звітному кварталі використання дата-трафіку на одного абонента досягло 6,3 ГБ, що на 27,5% більше ніж у 1 кв 2020. У середньому абонент Київстар у 1 кв 2021 використовував 633 хв голосового зв’язку, на 5,1% більше, ніж за аналогічний квартал минулого року. Кількість абонентів, що скористались послугами мобільного інтернету, перевищила 17 млн. При цьому 9,7 млн абонентів користувались зв’язком 4G, що на 24,3% більше, ніж у 1 кв 2020.
У 1 кв 2021 компанія розвивала нові цифрові послуги для бізнесу та приватних клієнтів. Зокрема, продукти Big Data, Microsoft Azure Stack, та Open API, який дає можливість стартап-компаніям використовувати аналітичні дані оператора для створення власних цифрових продуктів. Кількість клієнтів, що використовують для самообслуговування цифрову платформу «Мій Київстар» зросла у 1 кв 2021 на 76%, до 2,7 мільйонів. Кількість користувачів цифрової послуги Київстар TV перевищила 414 тисяч.
У 1 кв 2021 мобільним зв’язком користувалось 25,7 млн абонентів. Незначне зменшення кількості активних SIM-карт пояснюється загально ринковими трендами, як от відмова від другої і третьої SIM-карти, а також частковим впливом «карантинних» заходів на роботу роздрібної мережі. Натомість, кількість абонентів, що користуються послугою фіксованої передачі даних «Домашній Інтернет» зросла у 1 кв 2021 на 11,5% і перевищила 1,15 млн.
Ключові показники діяльності Київстар у 1 кв 2021 у порівнянні з 1 кв 2020
Фінансові та операційні показники (млн грн) | 1 кв. 2021 | 1 кв. 2020 | 1 кв 2021/1 кв 2020 |
Загальний операційний дохід | 6,842 | 5,950 | 15% |
EBITDA | 4,658 | 4,040 | 15,3% |
EBITDA margin | 68,1% | 67,9% | 0,2 п.п. |
Капітальні витрати* | 1,077 | 964 | 11,7% |
Мобільний зв’язок | |||
Загальний операційний дохід | 6,357 | 5,530 | 14,9% |
У тому числі від послуги передачі даних | 3,837 | 3,004 | 27,7% |
Абоненти (млн) | 25,7 | 26,0 | (1%) |
У тому числі мобільного інтернету | 17,2 | 17,0 | 1,5% |
У тому числі абонентів 4G | 9,7 | 7,8 | 24,3% |
Користувачів 4G смартфонів | 15,5 | 13,3 | 16,8% |
ARPU (грн) | 82 | 70 | 16,1% |
MOU (хв.) | 633 | 603 | 5,1% |
Використання даних (Гбайт/абонент) | 6,3 | 4,9 | 27,5% |
Фіксований зв’язок | |||
Загальний операційний дохід | 451 | 384 | 17,2% |
Операційний дохід ШПД | 291 | 248 | 17,2% |
Абоненти ШПД (млн) | 1,15 | 1,0 | 11,5% |
ARPU ШПД (грн) | 85 | 81 | 5,4% |
Доходи від послуг мобільного зв’язку в 1 кв 2021 зросли на 14,9% у порівнянні з аналогічним періодом 2020, до 6,357 млрд грн. Більше половини доходу принесли послуги мобільного інтернету – ріст 27,7%. Середній дохід від абонента (ARPU) збільшився на 16,1%. Як вважає компанія, цьому сприяло збільшення доступу до нових технологій і цифрових послуг. Так, станом на 1 кв 2021 Київстар надає доступ до послуг 4G-зв’язку на території, де живуть і працюють 87% населення України.
Доходи фіксованого зв’язку за цей же період збільшились на 17,2%, до 451 млн грн. Головним чином, завдяки збільшенню попиту на послугу «Домашній Інтернет». Показник ARPU «Домашнього Інтернету» зріс на 5,4%, у порівнянні з 1 кв 2020, до 85 грн на абонента. Загальний дохід компанії у 1 кв 2021 збільшився на 15%, у порівнянні з 1 кв 2020, до 6,842 млрд грн. У звітному кварталі компанія інвестувала у розвиток сучасних послуг зв’язку понад 1 млрд грн. Крім того перерахувала до бюджету податків та зборів на загальну суму 2,3 млрд грн.
Джерело: Київстар